Éttermi textília vészhelyzetek: mindenre van megoldás

Van az úgy, hogy vészhelyzet van, és sürgősen szüksége lehet egy garnitúra éttermi asztalterítőre vagy szállodai ágyneműhuzatra. Kérdés, hogy ilyenkor melyik utat választja: jól ismert textília beszállítójához fordul, vagy többszörös áron leemel egy nem tartós használatra tervezett, kiskereskedelmi minőségű textíliát valamelyik nagy áruházlánc polcairól? Májusban egy partnerünk került hasonló gondba, és szerencsére az előbbi megoldást választotta: felkeresett minket, hogy oldjuk meg a problémáját. Nem volt egyszerű, de azóta bátran kijelentjük: minden szobai és éttermi textília vészhelyzetre tudunk egy megoldást! De hogyan is néz ki egy gyártási folyamat kívülről, a vásárló szemszögéből, és hogyan belülről, a mi szempontunkból? Érdekes esettanulmányt hoztunk a hétre: partnerünk, Gottwald Szilárd (Hotel Gottwald****) esetét velünk és abroszainkkal.

Éttermi textília beszerzés – mikor mi történik?

Árajánlatkérés szállodai és éttermi textíliára

Szállodai és éttermi textília beszerzés esetén könnyítse meg a saját dolgát: első lépésként ne ajánlatot kérjen, és az árak kézhezvételekor nézze meg az anyagmintákat! Előbb igényelje mintakollekcióinkat, és az azokban kiválasztott, önnek és vendégei igényeinek megfelelő alapanyagokra kérjen ajánlatot, ezzel is felgyorsítva a beszerzés folyamatát.

Amit pedig nem győzünk ismételni: az ajánlatkérés megfogalmazása előtt lapozza át a katalógusaink mellett letölthető Esettanulmányunkat, amiből megtudhatja, hogy mire kell figyelnie az éttermi és szállodai textíliák beszerzésekor, és milyen információkat kell átadnia a beszállítónak, hogy biztosan a megfelelő termékeket kapja kézhez.

Katalógusunk letöltése

Ráadásul, most elküldjük az esettanulmányunkat is!

Szállodai és éttermi textília gyártása a gyakorlatban

De hogyan is néz ki az ajánlatkérés és gyártás a gyakorlatban a textília gyártó szempontjából?

  1. Felmérjük a szállodai, éttermi igényeket: a partner mire és hol szeretné használni az abroszt (kültéren vagy beltéren)? Először egyeztetünk arról, hogy mi mit ajánlunk, kalkulálunk, majd csak utána adjuk át a teljes körű ajánlatot.
  2. Az ügyfél oldaláról történő megrendelés esetén szerződést kötünk és ellenőrizzük a megbeszélt alapanyagot.
  3. Csak ezután indítható a gyártás a szabással.
  4. A szabászatról a varrodába kerül a kiszabott textil.
  5. A varrodából kikerülve a kész szállodai, éttermi textília átesik a minőségellenőrzésen (varrás és alapanyag optikai kontroll).
  6. Végezetül vasaljuk, hajtogatjuk, csomagoljuk és leszállítjuk a kész abroszokat, ágyneműket, huzatokat.

Éttermi textília gyártás folyamata

Látható tehát, hogy egyáltalán nem rövid a beszerzés és gyártás folyamata, egyik oldalról sem – se a gyártó, se a megrendelő szempontjából. De mi történik, ha vészhelyzet van, és sürgősen szükség van egy garnitúra körabroszra? Így történt ez májusban, a Hotel Gottwald**** esetében is. A tulajdonos, Gottwald Szilárd mesélte el nekünk a történetet, és azt, hogy végül sikerült-e megoldanunk az éttermi textília vészhelyzetet.

A Hotel Gottwald**** és a Vend-Tex: döcögős kezdés után, kivirágzott, tartós és elégedett kapcsolat

„2010 óta vagyunk kapcsolatban a Vend Tex-szel. Nem indult felhőtlenül a kapcsolat, az első, bemutatóteremben tett látogatáskor nehezen jutottunk előrébb. Idővel azonban bizonyos termékeket megkedveltünk, és többször is rendeltünk frottír és szobai textíliákat. Éttermi textilekkel kapcsolatban azonban ebben az évben volt a nagy áttörés.

A szezon elején, májusban nagy gondunk volt, mert a körasztalokra azonnal kellettek új abroszok, ráadásul nem is kicsik. Felhívtuk a Vend-Texet is, majd gyors alapanyag egyeztetés után megrendeltük. Értették a gondunkat, aztán 1 hét alatt megvarrták és kiszállították a termékeket. Nem felejtem el azt, hogy miután feltettük, az milyen szép lett. Telefonban külön megköszöntük.” – emlékezett vissza Gottwald Szilárd.

A Hotel Gottwald****-dal egyáltalán nem kivételeztünk, hiszen a raktári készlet függvényében igyekszünk minden „vészhelyzetbe” került partnerünknek segíteni. Ha kell, az üzemi egységekben dolgozó szabász vagy varrónőket kérjük meg, vállaljanak túlórát, hogy a partnereinknek segíthessünk. A cég filozófiája, hogy senkit nem hagyunk bajban. Partnereink kedvéért és elégedettségéért gyakran megoldjuk a lehetetlent is. Ezeknél az abroszoknál a nem standard méretek miatt át kellett alakítani a szabászatunkat, hogy elférjen a terítéshez az alapanyag. Egy emberként futottunk versenyt az idővel.

Bennünket külön öröm tölt el, ha azok, akik szintén másokat szolgálnak ki, nagyra értékelik azt, amit nyújtani tudunk. A Hotel Gottwald**** esetében az adott varrónőnek külön átadtuk a partner hálás köszönetét, neki is nagyon jól esett, hogy megdicsérték a munkáját. Azonban itt még nem ért véget a Hotel Gottwald**** és a mi történetünk.

„Miután májusban bizonyítottak, júliusban a teraszasztaloknál vált esedékessé a terítőcsere. Mikor felhívtam a kapcsolattartónkat, megemlítette az új terítőmintákat. Átküldte a színeket, és azonnal tudtam, hogy melyik illene oda. Persze ez is tegnapra kellett volna, de mivel új volt az alapanyag, először azzal ijesztettek meg, hogy a nyári szabadságok miatt szeptemberig kell várnunk. Felhívtam őket, ragaszkodtam a kiválasztott mintához és megbeszéltük, hogy mindent megpróbálnak.”

Megrendelőinknek gyakran soknak és zavarónak hathat a részletekbe menő, aprólékos információkérés az elképzelésekről. Azonban az olyan információk, mint a felhasználás területe, gyakran kizár alapanyagokat és termékeket az ajánlhatóak közül. Az új kollekció közül viszont könnyedén és magabiztosan választott Szilárd, így onnantól futottuk a köröket, mert az új anyagok raktárkészlet tervezése nem mindig egyszerű. Végül addig egyeztettünk az alapanyag kapcsán, hogy a vártnál egy hónappal hamarabb el tudtuk készíteni Szilárdék asztalterítőit.

Színes asztalterítő (Hotel Gottwald****)

„Nem tudom honnan varázsoltak a visszajelzésekhez képest egy hónappal hamarabb anyagot, de eszméletlenül megörültünk, amikor hívtak, hogy augusztus közepén megkapjuk a rendelést. Felterítettünk ezzel is, és már aznap este megdicsérték a vendégek, hogy milyen jó anyag. Azóta is szeretik és észreveszik a törzsvendégek. Sokat könnyít a dolgunkon, hogy profin segítenek, és nyugodtan rájuk hagyhatom ezt, helyette foglalkozhatom a vendégekkel.”

Látja? Nem győzzük hangsúlyozni: az éttermi és szállodai textília igenis hatással van vendégeire, ezért (is) fontos, hogy ragaszkodjon a jó minőséghez. Ha pedig legközelebb éttermi vagy szobai textília vészhelyzetbe kerül, már tudja, mit csináljon. Vagy azonnal vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal (hiszen fent olvashatta, nincs lehetetlen, csak tehetetlen), vagy válasszon a webáruházunkból elérhető textíliák közül. Ezzel a két úttal biztosan szállodai és éttermi használatra alkalmas, optikailag és a minőséget illetően is kifogástalan textíliákkal dolgozhat továbbra is.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

0