„Fotók nélkül nincsen foglalás” – Anders Tamással az online szállásmarketingről

Senkinek nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy a szálláshelyek népszerűsítése és a szobafoglalás áttevődött az online térbe. Ma már könnyen vendégektől eshet el egy szálláshely az interneten való megfelelő jelenlét nélkül – beszéljünk akár saját weboldalról, szállásfoglaló oldalakról vagy közösségi médiáról, mint a Facebook vagy Instagram. A megfelelő online szállásmarketing elengedhetetlen lett a belföldi turizmusban is. Ön ne essen abba a hibába, hogy nem megfelelő módon, vagy netalántán egyáltalán nincs jelen a különböző csatornákon! Anders Tamás (Szállás Marketing) ráadásul tippeket is adott nekünk: hol, hogyan és milyen eszközökkel népszerűsítse szálláshelyét és zsebelje be a foglalásokat az interneten.

Tapasztalatotok szerint milyen hatással van egy szállodai szoba képe a neten?

Amikor egy vendég szállást keres az interneten, mindenképpen meg fogja tekinteni annak a fotóit. Fotók nélkül nincsen foglalás, ezért a fényképek jelentősége felbecsülhetetlen, legyen szó saját honlapról vagy viszonteladói felületekről.

Saját tapasztalatok és nem reprezentatív statisztikáink szerint a szobák fotóira, azon belül a fürdőszobára a legkíváncsibbak az érdeklődők. Minőségi fotók, illetve valóságot nem torzító fényképek segítenek a legjobban megismerni egy helyet.

Amikor egy szép szobát lát a felhasználó – aminek hitelességét esetleg más vendégektől származó fényképek is alátámasztják -, elnyerhető a bizalma. Ez persze még nem garantálja ugyan a foglalást, de mint belépő feltétel működik. Amikor túlzunk a fotókkal (retusálás, halszemoptika, stb.), a vendég is nagy elvárásokkal érkezik, a csalódást pedig rossz vendégvéleménnyel fogja jutalmazni.

Mindenesetre a minőséggel versenyelőnyt nyerhetünk azon szállásokkal szemben, akiknek nem átgondolt, vagy rossz minőségű fényképeik vannak.

Beszélnek a vendégek a visszajelzésekben a szállodai textíliákról, úgy mint a törölköző vagy ágynemű?

Legtöbbször azt tapasztaljuk, hogy a textíliákról véleményeket két esetben fogalmaznak meg a vendégek: ha valami nagyon nem tetszik nekik, vagy pedig nagyon jó, extra élményük volt ezen a téren. A szép és minőségi, vagy jól hajtogatott, a szobába illeszkedő textíliák váltják ki a pozitív vendégélményt. Főként az ágyak kerülnek említésre értékeléskor.

Ne becsülje le a textíliák vendégelégedettséget befolyásoló szerepét szállodájában, éttermében! Figyeljen a vendégeire, ismerje az igényeiket, és fektessen hangsúlyt a minőségre és tartósságra egyaránt!

Nem tudja, hogy pontosan milyen alapanyagra is lenne szüksége szállodai törölközőihez, ágyneműhuzataihoz vagy akár abroszaihoz? Fordítsuk meg az érdeklődés folyamatát: igényelje mintakollekcióinkat, és a kiválasztott, önnek tetsző alapanyagokra kérjen árajánlatot!

Mi az aktuális online trend belföldön?

Az online világ trendje jelenleg a szállodák számára, hogy egységesen kell kezelni stratégiájukat a különböző internetes felületeken. Ez azt jelenti, hogy ugyan a különböző felületekre oda tartozó tartalmakat kell készíteni, viszont a céloknak egy irányba kell tartaniuk (például foglalás és a weboldal felé terelni a látogatót).

Tartalom mutációkkal kell dolgozni, hiszen minden felületnek más a közönsége, más a habitusa, amit a tartalmunkkal követni kell. Egy közös pont azonban minden csatornában van: a hatásukat mérni kell. Nem mindenhol a közvetlen foglalás az elsődleges cél, hiszen vannak támogató és konverziót hozó csatornák is. Például Instagram profilunkból kevesebb konverziót (például foglalást) érhetünk el, viszont folyamatosan építi márkánkat és a megfelelő pillanatban a honlapunkra terelhetjük a látogatót, ahol már foglalásra bírhatjuk.

Mit tanácsolsz a partnereknek a weboldalukkkal kapcsolatban? Mire figyeljenek?

A weboldalaknak van egy technikai és egy tartalmi aspektusa.

Technikailag ma elsődlegesen mobil eszközökre kell optimalizálni a felületet, ami reszponzív designt és gyors betöltődést feltételez. Ezek hiánya a Google keresőmotorjának ellenszenvét is kiváltja, de a honlapra látogató felhasználót is hamar elveszíthetjük, ha nem kellően átlátható és felhasználóbarát a felület.

Anders Tamás, Szállás Marketing

A tartalom a weboldal lényege, hiszen az információ miatt látogatnak ide a leendő vendégek. Azt javaslom, hogy a szerkezetre több szinten gondoljunk. Az alapvető tartalom, ami nélkül nem történhet foglalás, azaz a galéria, árak, csomagajánlatok, illetve a szobák bemutatása, valamint a foglalási felület. Második szinten vannak azok a tartalmak, amik a szolgáltatásainkról szólnak (wellness, masszázsok, gasztronómia, stb.). Ez a szint a meggyőzést szolgálja, kiemeli az egyediségét a szállásnak.

Ezt egészíthetjük egy harmadik szinttel, a hasznos tartalommal, amivel már törődést, gondoskodást közvetítünk a vendég felé. Ilyenek a környék bemutatása, programok ajánlása és az utazáshoz hasznos tartalmak. Ezek segítségével még jobban elkötelezhetjük leendő vendégeinket.

Mi befolyásolja a leginkább az online térben a megjelenést?

A megjelenést alapvetően az befolyásolja, hogy hol található meg a célközönségünk és milyen felületek dominálnak az online térben. A weboldal és a Facebook már kötelezőnek tekintendő felületek mindenki számára, de az Instagram is közelít ehhez a státuszhoz. Jelenleg ez utóbbi még behatárolt célközönség elérésére, inkább a 35 éves kor alatti felhasználók megszólítására alkalmas.

Szállásoknál a viszonteladói oldalak is számításba jönnek, de ott is választhatunk, hogy a legnagyobbakon, nemzetközi felületeken, vagy tematikus oldalon képviseltetjük magunkat. De természetesen a szállás mérete és lokációja is meghatározza a jelenlét helyét.

Ahogy Anders Tamás is elmondta, elengedhetetlenek a jó fotók ahhoz, hogy a vendégek önnél foglaljanak szobát. És mivel a textíliák foglalják el a szoba nagy részét, ezért igenis, fontos szerepük van a foglalási döntésben, és később az értékeléskor is egyaránt. Ezért ne becsülje le a szállodai textíliák fontosságát! Válasszon olyan törölközőt, ágyneműt, asztalterítőt vagy akár függönyt, amiknek minőségével vendégei, tartósságával ön lesz biztosan elégedett, az egyedi kialakítás pedig méltóképpen képviseli szálláshelyének színvonalát. Töltse le katalógusainkat, és munkatársaink akár helyszíni segítségével valósítsa meg szállodájának, vendégházának egyedi és emlékezetes enteriőrjét!

Vendtex Kft.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

0