Hozza ki a legtöbbet szállodai köntöseiből

A szállodai köntös vagy fürdőköpeny a kényelmes ágy és ágynemű mellett a vendégelégedettség egyik záloga. De amellett, hogy a vendégei igényeinek megfelelő köntösöket kínál, amik puhaságáról a használat és mosások során rendszeresen gondoskodik, mit tehet még, hogy növelje az elégedettségüket?

A köntös egyik legfontosabb szállodai frottír

Mindegy, hogy wellness vagy konferencia szállodáról beszélünk, a fürdőköpeny vagy köntös ugyanolyan elengedhetetlen kelléke az igényes vendégfogadásnak, mint a törölköző vagy ágynemű. Mivel azonban nincs két egyforma hotel, úgy nincs két egyforma köntös sem. Méretek, anyagok, fazonok és színek (egyes esetekben) igen széles skálája áll a szállodatulajdonosok és beszerzők rendelkezésére, attól függően, hogy milyen maga a szálloda, a külső és belső megjelenése, és mi lesz a fürdőköpenyek rendeltetési helye – a wellness részlegen vagy csak a szobában fogják használni a vendégek.

Wellness és szállodai fürdőköpenyek vagy reklámcélú, lakossági köntösök

A magas minőségű fürdőköpenynek vastagsága révén kiváló nedvszívó képességgel kell rendelkeznie, mosás után tartja a méretét, a színes darabok pedig nem fakulnak ki. A színtartáshoz az első és legfontosabb, hogy árajánlat kérésében jelezze, hol lesznek használva a köntösök – szállodában, illetve wellnessben vagy lakossági, reklám célra. Ez azért fontos, mert a különböző anyagok, melyekből a köntösök és fürdőköpenyek készülnek, különböző tulajdonságokkal rendelkeznek, és a fenti információ függvényében tudunk segíteni a megfelelő frottír kiválasztásában. Másrészt a színes daraboknál sem mindegy, hogy milyen színezési technológiát használunk az anyagon. A szállodai, wellness használatra klórálló, míg lakossági, reklám cél esetén reaktív színezéssel szükséges ellátni a frottírt.

Az ideális szállodai köntös 100% pamut cérnafrottírból készül, és 420 g/m2 súlyú – ezzel az anyaggal és tömeggel biztosíthatóak a kedvező tulajdonságok, amik kielégítik a vendégek igényeit, valamint ami biztosítja a megfelelő ár-érték arányt a szállodák számára.

Fazonok tekintetében is van több választási lehetőség – bár ez általában ízléstől, valamint a szálloda arculatától, megjelenésétől függhet, hogy illeszkedjen abba a képbe, amit a hotel a belső és külső terekkel és formavilággal közvetíteni kíván magáról. A judo, más néven kimonó és a sálgalléros fazonok egyaránt nagy népszerűségnek örvendenek, ezért ezek már raktárkészletről is megvásárolhatóak (S-től 5XL méretig), míg kapucnis köntösöket, valamint microszálas és darázsköpenyeket mennyiségtől függően rendelésre tudunk gyártani. A microszálas anyagból készült köntös súlyából (380 g/m2) adódóan könnyebben szárad.

Gyerek és felnőtt fürdőköpenyek: eltérő méretezés

Bár vitathatatlanul könnyebb lenne egyféle méretsort rendelni és raktáron tartani, majd a bekészítésnél csak ezzel foglalkozni, mégis célszerű a felnőtt és gyerek vendégekre külön-külön gondolni. Ahogy egy felnőtt nem hord szívesen gyerekméretet, úgy egy gyereknek is kényelmetlen lehet a nem rá illeszkedő, felnőtt méret. Ugyanígy a felnőtt és gyerek köntösök az anyag súlyában is eltérnek egymástól.

Raktárkészletünkben megtalálhatóak fehér színű, kapucnis, 100% pamut frottír köntösök, melyeket 6-tól 12 éves korig ajánlunk, de mennyiségtől függően lehetőség van egyedi gyártásra.

Milyen legyen a köntösök méretelosztása?

A köntösök méretelosztását minden szálloda saját maga határozza meg a saját tapasztalatai alapján. A mi statisztikáink az összrendelések alábbi átlagát mutatják – tehát amennyiben önnek még nincsenek saját tapasztalatai, azt ajánljuk, hasonló százalékos megosztásban rendelje az első garnitúra köntöst.

Méret

S

M

L

XL

2XL

3XL

4XL

5XL

Sálgalléros

7%

7%

24%

24%

24%

7%

7%

Judó, kimonó

5%

5%

17%

25%

22%

16%

5%

5%

Érdemes tehát a mennyiség körülbelül kétharmad részét elosztani az átlag méretek (L – XL/2XL) között, a kisebb és extra méretekből pedig kisebb készletet tartani, így biztosan nem érheti meglepetés, és minden vendég igényét maximálisan ki tudja elégíteni.

Tartsa puhán szállodai frottír termékeit

Ha beszerezte a saját és vendégei igényeinek megfelelő anyagú, súlyú, fazonú és méretű köntösöket, akkor már csak arról kell gondoskodnia, hogy frottír megtartsa a puhaságát, és ne kelljen 1-2 használat után új darabokat beszereznie azért, mert a köntösök megkeményedtek és elveszítették nedvszívó képességüket. A tartós, puha frottír titka egyszerűbb, mint gondolná, és mindössze 4+1 lépésből áll.

  1. Figyeljünk a víz keménységére.

  2. Ne lépjük túl az ajánlott töltősúlyt a mosógépben.

  3. Megfelelő mennyiségű mosószert használjunk – ne túl sokat, de ne is túl keveset.

  4. Spóroljunk az öblítővel is.

  5. Szárítógépben szárítsuk a frottír darabokat.

A szállodai köntösök másik nagy problémáját a hurokkihúzódás jelenti, ami a rendszeres használat és mosás során jelentkezik. Ez viszont orvosolható a megfelelő gyártási technológia megválasztásával. A Vend-Tex Kft. már 2004 óta alkalmazza azt a technológiát, az alacsony és sűrű hurokbeállítást, mely révén a szállodai köntösök élettartama 50%-kal meghosszabbodik.

Egyedi megjelenés köntöseinek is

A szállodai köntös egyben reklám is: minden más szállodai textíliánál nagyobb jelentősége van annak, hogy egyedi hímzés során ellássa saját logójával, emblémájával, hiszen a modern világnak és közösségi médiának hála a vendégek előszeretettel töltik fel a fürdőköpenyes képeiket a saját profiljukra, ezzel ingyen reklámot biztosítva az ön szállodájának. A hímzésnek pedig a reklám és elegáns megjelenés mellett olyan előnye is van, amire csak kevesen gondolnak: ha ellátjuk a köntöseinket, törölközőinket a saját nevünkkel, logónkkal, elkerülhető a mosodai keveredés is, és biztosan a saját frottírjainkat kapjuk vissza.

Amire nem gondolt volna: jelezze a köntös méretét hímzéssel

Találkozott már azzal a problémával, hogy a vendég ki szerette volna cserélni a bekészített köntöst, mert annak nem passzolt a mérete? Ez ilyenkor nem csak a szobaszerviz számára kellemetlen – hiszen a csomag meg lett bontva, újra kell hajtogatni, és másikat kell keresni a raktárban -, de a vendégnek is kényelmetlen, hogy szólnia kell ezért. Ez azonban egyszerűen megelőzhető.

Ahhoz, hogy elkerülje a vendég elégedetlenségét már a megérkezés pillanatában, nem muszáj a foglaláskor megkérdeznie, hogy milyen méretű köntöst hord – bár vannak, akik számára ez pozitív kicsengésű, mások kényelmetlennek gondolhatják a kérdést, ráadásul előfordulhat az az eset, hogy a valós méret eltérhet a tapasztaltaktól, illetve mondottaktól. Bár természetesen minden köntöst ellátunk a saját méretét jelző címkével, ez általában nem látszik, így megakadályozva azt, hogy rontsuk az összképet.

A méret jelzésére egy diszkrét, de mégis látványos megoldást ajánlunk: amennyiben hímeztetni szeretné köntöseit, ne csak a logójára gondoljon, hanem kérje a nyakrészbe történő mérethímzést is. Ezzel a módszerrel megkönnyíti a housekeeper munkáját, hiszen nem kell keresgetnie a megfelelő méretet, valamint amennyiben a vendég cseréltetni szeretné a számára előre bekészített darabot, nem kell megbontania a csomagot, és maga a csere folyamata is felgyorsul és kevésbé lesz kényelmetlen.

Válassza ki ön is a szállodájának és vendégeinek leginkább megfelelő köntöst: töltse le katalógusainkat, és esettanulmányunk segítségével kérjen árajánlatot hotele számára! Fürdőköpenyeit tegye elegánssá és praktikussá   egyedi hímzés segítségével! Amennyiben nincs szüksége a folyamatos s rendszeres pótlásra, tekintse meg akciós, kifutó termékeinket!

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

0