Hotelstars minősítési követelmények: a szállodai textíliák is csillagot jelenthetnek

A szállodai csillagok száma a hoteleknek és a vendégeknek egyaránt fontos. Minél magasabb minősítéssel rendelkezik egy szálloda, annál jobb fizetőképességű vendégréteget tud elérni, és árait is ehhez igazíthatja. A Hotelstars minősítési követelmények a vendégek elvárásai alapján lettek összeállítva, ezért érdemes minden apró részletre odafigyelni. Az egyik ilyen (nem is annyira kicsi és elhanyagolható) alkotórész a szállodai, pontosan az ággyal kapcsolatos textíliák: az ágynemű és matracvédő. Alaposan megvizsgáltuk, melyek a szállodai textíliákra vonatkozó Hotelstars minősítési követelmények, és tanácsot adunk azzal kapcsolatban, hogy pontosan mire érdemes odafigyelni a beszerzésekor.

Hotelstars minősítési követelmények: ezért érdemes komolyan venni őket

A Hotelstars minősítési a minőség garanciája a vendég felé. A csillagok jelzésértékkel bírnak azzal kapcsolatban, hogy milyen minőségű termékre és szolgáltatásra számíthatnak egy szállodában. Nem titok ugyanakkor az sem, hogy a minősítési szint összhangban mozog az árakkal is – azaz minél több csillaga van egy hotelnek, annál magasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújt, ennek megfelelő ár-érték arányban.

Mivel a minősítési követelmények a korszerű vendégigényeket jelzik, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége azzal kívánja elősegíteni a szállodák jó teljesítményét és sikereit, hogy a beszerzésekhez beszállítókat ajánl. Az ilyen társult tagok – akik közé a Vend-Tex is tartozik – státusza segítséget jelent a szövetség tagjainak (szállodáknak, éttermeknek), hogy megbízható, kipróbált forrásból könnyen tudják teljesíteni a kívánalmakat.

Egy Hotelstars ellenőrzésnél az ellenőrök véletlenszerűen választanak ki több szobát, ahol felmérik a tisztaságot – ebben az esetben nincsen csillagok között megkülönböztetés. A higiéniai vizsgálathoz hozzátartozik, hogy szétszedik a bevetett ágyat, megnézik a matracot, matracvédőt, ágyneműt, huzatokat. Tételesen ellenőrzik a tisztításra vonatkozó igazolásokat. Ami viszont magasabb kategória eléréséhez segíthet hozzá egy szállodát, az magának a szállodai textíliának a minősége. Hiszen itt is az elsődleges cél, hogy elégedett legyen a vendég, mivel csak ebben az esetben fog visszatérni.

A szállodai ágy minősége alapvetően meghatározza az alváskomfort szintjét

A vendég elsősorban pihenni érkezik a szállodába, ezért nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy az ágy minősége az egyik legfontosabb kritérium a minősítés megszerzésekor.

A legfontosabb, hogy a szállodai szoba biztonságos és tiszta legyen. Ezen túl az alábbi tényezők befolyásolják az alváskomfort minőségét:

Az MSZÉSZ alváskomfortra vonatkozó ajánlásában külön felhívja a figyelmet arra, hogy

„A puha vagy kopott matrac a leggyakoribb probléma. Gyakori panaszforrás a párna, egyeseknek túl puha, másoknak túl kemény, ki a kicsit, ki a nagyot kedveli. A túl meleg takaró is zavarhatja a nyugodt alvást.”

Valamint gyakori zavaró körülményként említik még a beszűrődő fényt is. AZ MSZÉSZ ajánlása szerint tehát a következőekben végigvesszük azokat a szállodai textíliákat, melyek hozzájárulnak az alváskomfort minél jobb minőségéhez.

A szállodai textília egyértelműen befolyásolja a Hotelstars minősítési szintet

Matrac és matracvédő

Az egy- és kétcsillagos kategóriában egy szállodai matrac minimális vastagsága 13 cm, de három csillagtól már 18 cm a minimum követelmény. Az úgynevezett topper a matrac kényelmét tovább növelheti.

Otthonra is ajánlott, de szállodai matrac esetén rendkívül fontos a nedvességet át nem eresztő matracvédő használata. Nem csak magas fokú higiéniát biztosít, de praktikus is, hiszen egy esetleges komolyabb szennyeződés esetén (mint a kiömlött kávé vagy izzadtság) nem kell a teljes matracot tisztíttatni. Ilyenkor elegendő csupán a matracvédőt lehúzni és azt a mosodába küldeni.

Szállodai ágynemű – párna és takaró

A szállodai párna és takaró egyaránt fontos eleme az alváskomfortnak. Ma már alapkövetelmény, hogy moshatóak és antiallergének legyenek, ezáltal nyugodt és higiénikus pihenést biztosítva a vendégeknek.

A párnákat rendszeres tisztítás mellett 3-5 évente szükséges cserélni. Magasabb kategóriájú szállodában legalább két párna biztosított, egy kis- és egy nagypárna. Ugyanakkor háromcsillagos kategóriától szükséges kérésre második párnát biztosítani, amit a díszpárna semmilyen esetben sem helyettesíthet. A több típusú párna biztosítása 4*-tól kötelező. Szállodai paplanokból a vékony és jól szellőző darabokat ajánlja az MSZÉSZ; valamint szobánként egy tartaléktakarót is javasolnak.

Hogy milyen töltetek és huzatok között lehet válogatni a szállodai ágynemű esetében, azzal kapcsolatban „A tökéletes ágynemű garnitúra 2+1 titka” cikkünkben segítünk.

Ágyneműhuzat

Korábban Varró Zoltánnal beszélgettünk arról, hogy minél magasabb kategóriájú egy szálloda, annál inkább nagyobb szerepe van a fehér színnek, ami eleganciát és letisztultságot sugall. Így van ez az ágyneműhuzatok esetében is. Ám legyen akár fehér, akár színes, mintás szállodai ágyneműhuzata, a legfontosabb itt is komfortérzet. A szállodai ágyneműhuzat alapanyagokat taglaló cikkünkben kivesézzük, milyen anyagok azok, amik hozzásegíthetik önt a lehető legelégedettebb vendégekhez.

Függöny

A függönynek egyszerre van esztétikai és praktikus szerepe minden helyiségben, így a szállodai szobában is. Anyagukban két nagy típust különböztetünk meg: fényáteresztő és nem fényáteresztő, úgynevezett sötétítő (manapság már blackout) függönyöket.

A Hotelstars minősítés fontos kritériuma, hogy az alvást, pihenést ne zavarja meg a fény beszűrődése. Ezt akár blackout függönyökkel is segítheti, amiknek egyedi, a szállodához és szobához illeszkedő megjelenése – a fényáteresztő függönnyel harmonikus párost alkotva – kiegészíti azt a különleges enteriőrt, amit ki szeretne alakítani szállodai szobáiban.

Tudjuk, mennyire nehézkes függönyanyagot választani, hiszen rendkívül széles a választék. Ha ön se tudja, hol kezdje a keresgélést, milyen alapanyagokban gondolkodjon, az ajánlatkérés előtt igényelje mintakollekcióinkat. Az ezekben található alapanyag minták segítségével el tudja dönteni, mely anyagok illeszkednének a legjobban szállodájába, és időveszteség nélkül tudja majd elkezdeni a beszerzés folyamatát az ezt követő konkrét és pontos ajánlatkéréssel.

Nagyon fontos a tudatos tervezés a már a szálloda koncepciójának kialakításakor is, hiszen rengeteg dolog már akkor konkretizálódik, amikor tervezőasztalra kerül a maga a hotel épülete. Ezért fontos már a legelején tudni, hogy milyen célközönséget és hogyan szeretné megszólítani, mert ehhez később társítani a meglévőket mindig nehézkes.

Teremtsen egyszerre minőséget és egyedi megjelenést, hangulatot szállodájában a textíliák segítségével! Töltse le katalógusainkat, és a mellékelt Esettanulmány segítségével fogalmazza meg azokat a szempontokat, amiket elvár szállodai textíliáitól; munkatársaink pedig akár helyszíni felméréssel is segíthetnek önnek egyedi szállodai textíliáinak tervezésében.

Vendtex Kft.

Előző

Következő

Hozzászólás írása

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

0